udda jobb finns det ialla fall...

Indonesien består av ca 13000 öar och ungefär 220000000 människor. Som ni förstår så skapar detta en hel del problem... ett problem verkar dom i alla fall ha funnit lösningen på och det är arbeten. Det finns så många olika arbeten här så ni anar inte!!

Det finns gubbar som står och blåser i en visselpipa när en bil ska ut från en parkeringsficka och det är väl bra i och för sig eftersom trafiken här är otroligt intensiv. Sen finns det dom som mest sitter av sina dagar i form av att vakta någonting... Det kan vara en grind, ett obemannat gigantiskt kontorskomplex eller varför inte gubbarna som sitter i entrén till sjuksköterskebyggnaden på skolan som jag faktiskt inte egentligen vet vad det är dom gör eller vaktar.

uppfinningsrikedomen vad gäller jobb är som sagt stor men idag var jag nog ändå med om det roligaste hittills... skulle gå till en affär och köpa nya post-it lappar eftersom vi behöver det för vår analys. Gick in i affären som var två våningar stor med papper, pennor, pärmar och skrivböcker från golv till tak... hittade vad jag behövde bakom en disk på andra våning och en tjej hjälpte mig att ta fram lapparna.

" Var det bra så..?" frågade hon "ja" svarade jag och så skrev hon ett kvitto.. jag fick kvittot och tänkte ta med mig sakerna ner eftersom jag såg att kassan var på nedre planet. Men nej, det fick jag inte.. dom skulle hon komma med. Okej... så jag gick ner till första våningen och fram till kassan där en dam tog emot kvittot och mina pengar och sedan skickade kvitto vidare till en andra dam som stämplade kvittot för att sedan skicka vidare kvittot till ytterligare en dam som förutom kvittot fick varorna från damen på övervåningen i en korg nerhalad i ett rep för att lägga dessa tillsammans med kvittot i påsen... haha, ni förstår...!!


Vi shoppade lite idag och då var det samma sak. I affärerna finns folk som plockar av galgen på det man vill prova varpå en annan skriver ett kvitto om man köper något varpå man tar sig vidare till kassan där man betalar till en tredje... fantastiskt =)


Imorgon är det en stor dag. S fyller nämligen 30 år!!! De ni. Då ska här firas hela dagen. Hihi, ska bli så skoj.


 meningsbärande enheter från åtta intervjuer i post-it form. de ni ;)

Love E


Kommentarer
Postat av: Andreas

Undrar vad som händer om någon i personalkedjan blir sjuk...?



Oj, det var många meningsbärande enheter!

2009-04-22 @ 18:55:42
Postat av: Frida MFS 08 :)

Hej Emma!

Såg denna bloggen på FB och kunde inte låta bli att läsa om hur ni har det! Känns helt sjukt med alla beskrivningar du gör :) Haha, känner igen allt från kassasystemet till myrorna som hittar de mest omöjliga av vägar! Suck vad jag längtar tillbaka nu :)

Hoppas ni får det underbart på Bali och att det går fortsatt bra med uppsatsen! Njut!



Ha det bra!

2009-04-22 @ 18:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0