shopping

idag gick vi upp tidigt för att bege oss till stranden ännu en gång. denna turen gick däremot till en annan del så vi fick se lite annat fast fortfarande inget bad. gigantiska vågor sköljde in mot en enorm strand och tyvärr en massa skräp. fick mig bara att längta ännu mer till stränderna på bali...

väl framme vid stranden besökte vi en fiskemarknad som kanske egentlikgen inte fick mig att bli så enormt sugen på fisk eftersom 35gradig värme och färsk fisk inte går särskilt bra ihop... :/ ialla fall så köpte vi (jag, S, A&J och två studenter från skolan samt den ena tjejens lillebror som var dagens chaufför) fisk, räkor och bläckfisk som vi tog med till en restaurang där det hela tillagades enligt indonesisk kryddstark tradition. starkt men gott.

när vi väl var hemma igen bestämde vi oss för att shoppa på malioboro, den bästa och största shoppinggatan här i jogya. fyra klänningar, tre t-shirtar och en hel kasse med souvenirer senare släpade vi oss med trötta fötter hem.. har precis tagit några öl med två andra studenter från borås som nu idag har flyttat in i huset vi bor i. skoj. synd bara att vi drar på tisdag.. eller inte för då blir det bad&sol, hihi.. =)

är ialla fall super trött nu och regnet öser ner ute så det ska nog inte bli några problem att sova! imorgon blir det bröllop och ännu mera shopping.

Love E

Kommentarer
Postat av: lillasysteryster

fniss, inhandlades det några nya diorbrillor till mig...? ;)

2009-04-25 @ 20:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0