bali, here we come!

okej, ikväll bär det av till bali och det ska bli så otroligt skönt! det ska bli skönt att bada, det ska bli skoj att träffa papuaresenärerna och höra om deras äventyr, det ska bli roligt att se en annan del av det här landet och inte bara yogyakarta.

igår roade vi oss med lite shopping (igen) samt att vi var på skolan och sa hejdå till damen som hjälpt oss mest. hon var riktigt tårögd och önskade oss all lycka. vi önskar öven henne all lycka. verkligen en toppenkvinna!
igår kväll  var det sedan dags för middag med de viktiga personerna från skolan, oss sex utbytesstudenter och så vår handledare från sverige... där blev det ytterligare tårfyllda ögon och många kramar, lyckönskningar och mailadress utbyten.

idag har vi packat och varit på shoppingmallet en sista gång för att byta sådant som var fel storlek eller i mitt fall en klänning med ett litet hål i. det visade sig att det var omöjligt att få pengharna tillbaka utan att jag bara fick byta till något annat. hittade desvärre inget som passade så jag frågade ännu en gån g varför jag inte kunde få pengarna tillbaka.. klänningen var ju trots allt sönder.. men njä, det var så komplicerat med ett kassasystem online och att det var igår jag hade köpt plagget och gud vet inte vad dom gav mer för konstiga förklaringar. tiilsut sa iaf den ansvariga där att jag kunde få pengarna tillbaka och så plockar hon upp sin egen plånbok och ger mig utan sina pengar... jag var ju verkligen inte ute efter hennes pengar så jag tog med mig min klänning igen och sa att jag får väl sy ihop hålet själv... konstigt!

nu ska vi strax iväg på en fika på ett mycket omtalat chokladställe. ska bli smarrigt. sen hem och duscha och packa ihop det sista.

nästa gång vi hörs är jag på bali!!

Love E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0